Każda osoba, która udaje się do restauracji liczy na kompetentną, a także przyjazną obsługę. Coraz częściej klienci mają naprawdę duże wymagania, a obsługa musi dostosowywać się do potrzeb gości. Nawet najbardziej irracjonalne życzenia powinny być spełniane w imię zasady, że liczy się przede wszystkim satysfakcja klienta. Trzeba pamiętać o tym, aby nie okazywać swojego zirytowania, czy też zniecierpliwienia. Obsługa w restauracji musi być w pełni profesjonalna, a także dobrze zorganizowana. Wszystkie osoby zatrudnione w danym lokalu powinny tworzyć zgrany zespół. Nie ma tutaj miejsca na prywatne relacje – każdy pracownik powinien ze sobą współpracować, tak aby poziom świadczonym usług znajdował się na najwyższym poziomie. Co powoduje błędy w obiektach gastronomicznych? Odpowiedź w tym artykule lub pod linkiem: http://www.lrspoland.pl/obsluga-w-restauracji-jakie-sa-glowne-bledy,204.html.
Obsługa w restauracji – zatrudnianie studentów
Często zdarza się tak, że osoby zatrudnione na stanowisko kelnera nie czują się dobrze podczas wykonywania swoich obowiązków. Nierzadko zdarza się tak, że w okresie wakacyjnym zatrudniani są studenci, którzy mają przerwę od nauki i pragną dorobić. Zwykle takie osoby nie zastanawiają się, czy praca z ludźmi będzie im odpowiadać, czy też nie. Głównym czynnikiem determinującym do pracy są pieniądze. Liczy się to, aby przerwać kilka miesięcy w pracy, a następnie po prostu się zwolnić. Oczywiście wielu pracodawców (szczególnie w lokalach nadmorskich) korzysta z przywilejów, jakie niesie za sobą zatrudnienie studenta. Należy jednak pamiętać o tym, że chęć zminimalizowania kosztów może przynieść więcej szkód, niż pożytku. Młoda obsługa może być sfrustrowana z uwagi na to, że zakres ich kompetencji jest o wiele większy. Być może pragną oni pracować w zawodzie, jednak brak ciekawych ofert na rynku pracy zmusił ich do zatrudnienia się w restauracji, czy też barze szybkiej obsługi. Najczęściej takie osoby można wyczuć już na pierwszy rzut oka. Osoby przeprowadzające rekrutację mają nie lada orzech do zgryzienia. Charakter, a przede wszystkim stosunek do wykonywanej pracy ujawnia się dopiero po pewnym czasie. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej można zatuszować niemal wszystko, czego nie chcemy pokazać. Wystarczy odrobina sprytu. Nie działa to oczywiście na korzyść lokalu gastronomicznego.
Obsługa w restauracji – zbyt małe doświadczenie
Nawet, jeśli uda nam się znaleźć pracowników, którzy będą zadowoleni ze swojego stanowiska, należy liczyć się z tym, że proces nauki trochę trwa. Jest to istotny problem, szczególnie w obiektach, gdzie panuje duża rotacja personelu. Niedostateczna znajomość menu, błędy w zamówieniach, czy też nadgorliwość, to częste nieprawidłowości, które wynikają z braku doświadczenia. Właśnie dlatego warto mieć osobę, która będzie czuwać nad całą załogą. Manager sali zadba o to, aby obsługa w restauracji pracowała zgodnie z przyjętymi standardami. Jeśli dana osoba będzie miała problem, to otrzyma natychmiastowe wsparcie. Wszystko po to, aby zapewnić komfort nowo zatrudnionej obsłudze, a także klientom. Warto dodać, że w dużej mierze to obsługa w restauracji wpływa na to, czy klient zawita do nas ponownie. Mogłoby się wydawać, że liczy się przede wszystkim jakość serwowanych dań, czy też klimat panujący na sali. Nic bardziej mylnego. Jeśli dany lokal nie będzie dysponował kompetentną obsługą, to wszystkie starania pójdą na marne.
Na uwagę zasługuje fakt, że obsługa w restauracji może zostać usprawniona np. przy użyciu systemu przywoławczego LRS.
Tego jeszcze nie było. A może było, tylko mi umknęło? W każdym razie – polecam
Polecam ten tekst każdemu, kto chce spojrzeć na rzeczywistość z innej strony.